Jistě víte, jak hezký je lak na autech a dalších vozech, přičemž tento výsledek zajišťují autolakovny, kde je zapotřebí mít spolehlivý kompresor.
Lakování vozidel
Náročná práce
Lak na vozidlech je opravdu nádherný a lesklý. Nikde není známka žádné nepřesnosti či vroubků, protože to vyžaduje opravdu přesnou práci, kterou nezvládne jen tak každý. U nových vozů probíhá lakování přímo ve výrobě, kde se o to starají stroje, jenž bývají součástí automatické linky, což výrazně urychluje celou práci a produktivita je skvělá. Ovšem vůz se nám může kdykoliv poškrábat, kdy bude zapotřebí lak opravit.
Nejlepší je vůz zavést do specializované autolakovny, kde umí poškozené díly nádherně opravit k nepoznání. Zde se řeší každý stupeň odstínu barvy, aby nádherně barva splynula a nic nebylo poznat. Vždy je proces trochu odlišný, protože záleží na charakteru a rozsahu poškození. Mnohdy se neobejdeme ani bez tmelení, protože hloubkové poškození by jinak bylo vidět. Na tmel se potom dává i klidně základová barva a až potom finální lak. Jednotlivé vrstvy se postupně brousí, aby byl povrch dokonalý.
Nástroje
Odborné lakování není jen tak, takže jsou k němu potřeba správné nástroje, které stojí mnohdy nemalé částky, ovšem jejich práce s nimi a samotný výsledek se nedá porovnat s těmi levnými, a proto se jejich nákup vyplatí. Potřebným nástrojem je rozhodně lakovací pistole, která je poháněna vzduchem a rovnoměrně rozprašuje malé částečky barvy.
K pohonu je zapotřebí dostatečně silný a velký kompresor, protože pokud zvolíte příliš malý, tak práce nebude efektivní také to není vůbec vhodné vzhledem k životnosti zařízení. Abyste mohli totiž plynule lakovat, tak je potřeba dostatečně velký vzdušník, který se zaplní vzduchem natlakovaný na určitou hodnotu za přijatelný čas. Nejvhodnější je pro tento proces mít neustále stabilní tlak vzduchu, aby z pistole stříkalo neustále stejné množství barvy. Vzhledem k tomu se nám pro tento proces hodí šroubové kompresory, které mají v dnešní době malou spotřebu a také dlouho vydrží.