Představte si, že jste zapálený nadšenec (či nadšenkyně) do masáží a chcete je provozovat ve vašem městě či obci. Máte certifikát, máte schopnosti, dovednosti i zkušenosti, máte prostory, máte vybavení, máte dostatek času a tvůrčí píle. Máte vlastně vše, jen o vás moc lidí neví. Vyvěsili jste na obecní nástěnku reklamní leták, letáky jste roznášeli do schránek ve vašem okolí, ale to je přece jen trochu málo pro reklamní propagaci. Mimochodem, víte, že celá řada výrobků a služeb pochybné kvality uspěje jen díky reklamě? Reklamám se mnohdy vysmíváme, považujeme je za nutné zlo, ale jak dát lidem vědět, že zrovna vy jste dobří, že umíte i to, co jiní, a možná lépe?
Vytvořit si vlastní web není tak obtížné, s trochou šikovnosti to zvládne i amatér např. ve WordPressu, ale to nejobtížnější vás teprve čeká – zařídit to tak, aby vás zákazníci na Internetu našli. A zde bývá, jak se říká, „zakopaný pes“. Jak to zařídit, aby pro klíčová slova „sportovní a rekondiční masáže, reflexní masáže chodidel, masérské služby“ atd. všechny vyhledávače, které lidé použijí, vyzdvihly právě vás, a posunuly vás mezi konkurencí na přední pozice?
Zdá se to možná jako nicotné a malicherné, ale mnoho lidí při vyhledávání určitého výrobku či služby sáhne po některé z těch prvních dvou, tří nebo čtyř či pěti, a na další se už ani nepodívá, pokud je některá z těchto nabídek osloví. Tak funguje psychologie, a je to celkem logické – zkuste se zamyslet nad tím, jak byste postupovali vy, také byste pracně dlouhé hodiny prohlíželi osmdesát nabídek různých masérů, porovnávali jejich ceny a služby, když jsou přibližně na stejné úrovni?
Jak vidíte, webdesign SEO má zásadní vliv na úspěch v podnikání, a konzultant SEO by vám měl nabídnout vhodné řešení být mezi prvními při vyhledávání slov, která jsou charakteristická právě pro váš obor. Můžete mít zkrátka šikovné ruce a být velmi citliví, ale pokud nebudete mít zákazníky, můžete pak masírovat leda vlastní rodinu a vaše známé.