I sebelepší produkt bez marketingu zkrátka na trhu neobstojí. To je bohužel smutná pravda, která platila před několika desítkami let a platí i nyní. Mnoho podnikatelů tak často milně předpokládá, že stačí dobrý profil na sociálních sítí a několik reklam různě umístěných po internetu. Tam umístí odkaz na svůj produkt a čekají, co se bude dít…a ono se bohužel nic moc neděje. Celá zkušenost nakonec končí jedním velkým krachem a dluhovou pastí.
Podíváme se proto na nejčastější chyby, které mohou za krach firmy a kterých se firmy díky svojí nevědomosti často dopouští. Pokud si po přečtení článku uvědomíte, že se vás ani jeden bod netýká, máte dobrý základ pro stabilní a rostoucí firmu.
· Malý rozsah při využívání internetových dat
V dnešní době technologií, by byla hloupost jich nevyužít. Už jen samotný internet nabízí tolik možností, jak data o možných budoucích zákaznících získávat. Vytipujete si vaše klíčové zákazníky, uvidíte, jak se na internetu chovají, jaké stránky navštěvují a v tu dobu budete moci správně zacílit na jejich požadavky.
Na druhou stranu, pokud takovou situaci nevyužijete, můžete postupem času směrovat k nenávratnému konci. Musíte zkoušet několik možností, testovat a samozřejmě vynaložit i více peněz a času. Pokud se navíc pohybujete na vysoce konkurenčním trhu, může vás hravě předběhnout někdo jiný, který data využívat bude. Hrajete tak už od začátku prohraný boj, který bude směřovat jenom k jednomu konci. Snažte se analyzovat klíčová slova, zapracujte na svých webových stránkách, buďte vidět.
· Výhody vašeho produktu
Je váš produkt opravdu skvělý? Nebojte se tuto myšlenku poslat do světe. Nehledě na to, že vaše firma nemá žádné konkurenty, pokud zákazníkům neřekne, proč by si měli daný produkt koupit, nemůžete se divit, pokud prodeje nepůjdou jako po másle.